Friday, December 31, 2010

dot dot dot

dah nak habis tahun da....

tinggallah beberapa jam je lagi dan .glass half full. pun nak melabuhkan tirai untuk entry terakhir 2010. sedih nak tinggalkan 2010.. sebab banyak sangat memories dalam tahun ni. terlalu banyak yang cerita sedih dari yang happy. sebenarnya... paling terasa.. kehilangan kedua Mertua tersayang *Perman@Paiman Bin Deran & Patimah Binti Ahmad Noor* kehilangan yang masih lagi terasa.. huk huk.. rindunyaaa

Fie mohon semoga roh Arwah Mak & Arwah Abah dilimpahi rahmat Allah. InsyaAllah. Amin
well sebenarnya Fie baru je habis explore blog Budak Pendek, Awaniz : The New Beginning dan blog Jaja (favorite blogger). whoa!! semua ada isi penceritaan yang sama.. about Ex-friend.

Fie dulu penah bukak cerita pasal ex-friend jugak.. masa Fie buat entry *Dua Angah dan Saya* teringat kawan kawan lama, ye lah since Fie ni ber'zodiak Cancer so Fie memang sentimental sikit. suka duk teringat kawan - kawan & kenangan lama. bestnya dulu.. otak ingat nak happy - happy je.. ye la tengah takde tanggung jawab. biasalah kan?

tapi bila terbaca entry bloggers yang lain tu.. buat Fie lebih kuat. so buat ape nak susah - susah hati teringat kawan - kawan yang lupakan kita kan? kita pulak duk sibuk nak contact & ingat lagi kat diorang. tak dinafikan bukan semua yang sombong. ade yang dah ade komitmen dan susah sikit nak jumpa. yang tu Fie faham, at least diaorang ade jugak contact thru Fb, ym, gtalk, email, skype, sms atau kekadang call. tapi yang Fie tak faham ade sesetengah yang *Bodoh Sombong*. Fie tegur tak dijawab. message tak direply. huh, c'mon la.. jangan sakitkan hati orang lebih - lebih sangat. ingat balik, siapa yang putuskan friendship tu. siapa dulu yang susah duk hari - hari telefon & hari - hari e-mail, hari - hari sms. yang bukannya rapat dengan Fie pun, tapi sebab dia ade kepentingan peribadi, terus mengaku yang Fie ni kawan sampai matilah, kawan dunia akhirat la.. Siapa?? SIAPA?? (sekarang jangankan nak call tanye khabar, batang hidung pun tak nampak)

Fie bukan terhegeh - hegeh sangat nak berkawan dengan korang. bukan sibuk nak sms, email, pm sebab Fie dah takde kawan. (memanglah kawan lupa diri tu kurang, tapi kawan sampai mati.. Ramai.. InsyaAllah. koranglah yang Fie sayang-sangat ni. Tengs!!)  tapi kitakan pernah berkawan dulu. apalah salahnya say HI ke, tanye khabar ke, call sesekali ke. dulu boleh call selalu & berbual lama - lama, takkan sekarang terus tak boleh kot. kan??

Fie tak suka nak putuskan hubungan Silaturahim. dosanya Masya'Allah.. sangat besar. takut kalau terbaca atau dengar. mudah - mudahan kita berkawan semula, even Fie tau, kita semua dah ada tanggungjawab masing - masing. sekarang ni dah ade kemudahan Fesbuk ape. boleh lagi kalau nak keep in touch kan? c'mon la.. let bygone be bygone. hidup mesti diteruskan..


on my side pulak, kalau la Fie ada salah kat korang. maafkanlah Fie ni ye, kalau terlanjur cakap, tak beralas. hint la sikit.. Fie pun manusia macam korang, bukannya Malaikat. allright? 0-0? okay?

semoga tahun baru ni kita merapatkan lagi hubungan silaturahim kita. InsyaAllah..

So kengkawan.. Selamat Tahun Baru 2011 =)

 

p.s - huh da tua setahun lagi.. 30thn dah .. InsyaAllah kalau panjang umur.. (2 tahun lagi da kluar calender) huk huk huk.. tua dah pun!!
 



No comments: