Yesterday....
Fie dengan Mr. Hubby ke Larkin (Flat Larkin) semalam lepas balik dari menziarah Arwah Mak dan Arwah Abah untuk berkemas, mana-mana barang Arwah Mak dan Arwah Abah yang masih boleh dipakai. (sesiapa adik - beradik yang nak, boleh datang amek kat Larkin sebab 1st January dah ada orang masuk nak menyewa dah) korang mesti fikir kenapalah sampai hatinya kitaorang nak sewakan rumah tu kan? actually kalau ikutkan Mr. Hubby, dia memang nak duduk rumah Arwah Mak dan Arwah Abah semula. ye lah, tu la tempat Mr. Hubby dibesarkan. banyak kenangan. tapi semua adik beradik dah decided, kalau kita sewakan rumah tu, duit sewa rumah bolehlah kita orang langsaikan duit Fidyah Arwah Mak dan Arwah Abah, lagi pulak kita orang nak buatkan Haji untuk Arwah Mak dan Arwah Abah. bila dah settle semua, duit sewa yang kemudian tu kita orang nak sedekahkan pada mana - mana rumah kebajikan, anak anak yatim, janda - janda miskin ataupun Masjid/Surau untuk memanjangkan lagi Pahala Arwah Mak dan Arwah Abah. InsyaAllah. (since rumah tu Arwah Mak dan Arwah Abah beli pakai duit mereka sendiri, so adalah lebih baik kita uruskan macam tu. tak baik bergaduh harta orang tua. Nauzubillah dosanya).
so masa berkemas semalam, banyak jumpa gambar Mr. Hubby, Arwah Mak dan Arwah Abah, Sister-In-Law dan sedara mara yang lain - lain. sesungguhnya Family Mr. Hubby sangat besar. kalau semua berkumpul, wow. mesti seronok. tapi, apakan daya, semua Takdir Allah. (Doa Fie takkan berhenti untuk Arwah Mak dan Arwah Abah. InsyaAllah. selagi daya. sesungguhnya rindu Fie pada Arwah Mak dan Arwah Abah dah tak tertanggung. Ya Allah, berikanlah kekuatan Iman pada hambamu ini, Ya Allah)
bila nak berkemas dalam bilik. tengok bilik Arwah Mak dan Arwah Abah, sayunya hati Fifie. (air mata jangan cakap lah. macam pili bomba, laju je menitik.) teringat masa Arwah Abah sakit dalam bilik tu, teringat Danieya yang suka sangat tidur dengan Arwah Abah, teringat masa Fie berpantang dan bilik tu. teringat Arwah Abah buatkan Fie air Milo, hantarkan makanan untuk Fie masa Fie tengah berpantang. semuanya Fie ingat dengan jelas, takda satu pun yang tertinggal.
bila kat 'living room' pulak, kenangan dengan Arwah Mak dan Arwah Abah masa berhari raya, (tahun lepas Arwah Mak dan Arwah Abah happy sangat masa nak bergambar. bila Fie masuk je rumah tu.. Arwah Abah sibuk suruh Fie makan, sebab lepas tu nak bergambar. tak sangka, sebenarnya tulah kali pertama dan terakhir Fie bergambar dengan Arwah Mak dan Arwah Abah) ingatan Fie masih lagi di ruang tamu. teringat masa Fie hantar Nieya untuk mintak tolong Arwah Mak jaga, macamana Arwah Mak bukakan pintu kalau Fie datang. kalau petang mak baring kat ruang tamu. tengok TV kat situ, melepak, kalau Fie dengan Mr. Hubby tidur kat rumah Larkin, kat ruang tamu tulah tempat rasmi kitaorang. sekarang, kat situ kosong. =(
bila kat dapur pun sama, teringat Arwah Mak dan Arwah Abah yang sibuk nak masak kalau Fie dengan Mr. Hubby datang. teringat lauk yang Arwah Mak masakkan, (Sardin) sebab Arwah Mak tau Fie suka makan Sardin. bila Arwah Abah pulak lauk sambal telur hancur.
Ya Allah.. please give me the patience and strength to overcome this sadness. Ya Allah!
semuanya kenangan yang Fie takkan lupa sampai bila bila. betapa Fie beruntung untuk mengenali dua Hamba Allah yang sangat Istimewa ni. dua Insan yang sangat sempurna, Insan yang sangat peramah dan faham dengan apa itu erti pengorbanan/kesusahan. mungkin pada korang umah Flat Larkin tu kecik kan? tapi pada Fie.. rumah tu besar dan penuh dengan kasih sayang yang tak ternilai harganya. lagilah dengan adanya Insan yang sangat memahami dan istimewa sebagai penghuninya.
| Arwah Abah |
![]() |
| Arwah Mak |
![]() |
| Arwah Mak with Her friend. |
![]() |
| Arwah Abah dan Arwah Mak |
![]() | |||
| Family In Law (sayang.. masa ni gambar Arwah Abah tak nampak) |
.............ku ulangi pertemuan walau hanya mendakap sisa cinta bersama rindu yang terdampar
saat ini aku sendiri menangisi..pemergianmu kekasih dan cuba memujuk rindu.................
*Al- Fatehah buat Arwah Mak dan Arwah Abah tersayang*





No comments:
Post a Comment