Wednesday, December 22, 2010

*her words*

suddenly teringat pulak ayat-ayat Danieya bila dia cakap (pelat). kalau ramai - ramai duk berkumpul. mesti bila Danieya nak start bercakap semua orang akan senyap, sebab nak dengar ape lah yang Danieya akan sebut. sometimes Danieya ni cakap laju, so tak boleh nak agak, apa yang dia duk nak cakap. so usually kitaorang akan senyap dan beri laluan kat Danieya untuk dia habiskan cakap. lagi satu kadang - kadang words yang dia sebut funny. pergi ke lain pulak bunyinya. seronok kalau ada Nieya ni. alah rindunya....

Nieya lah Nieya, dah nak sekolah ni tau, macamana baby ibu sorang ni..
Danieya Batrisya : eh minah.. minah.. jom tite main nak? - *eh Fina, Fina, jom kita main nak? (Fina tu, Dafina, cousin Danieya)

Danieya Batrisya : Ibu, Nyia nak di umah mak nyah, boleh la bu, sian mak nyah takde tawan. - *Ibu, Nieya nak pergi rumah Mak Ngah, kesian Mak Ngah takde kawan.

Danieya Batrisya : tok mama, nyia nak mandi denan mok tu - *Atuk Mama, Nieya nak mandi dengan Mak Usu.

Danieya Batrisya :  Ibu, butu sume-sume tu danan main, nanti tekdu mayah tayang - *Ibu, buku semua-semua tu jangan main, nanti cikgu marah karang. (ntah siapa lah cikgunya. sekolah pun belum)

banyak lagi words yang funny bila Nieya sebut. tapi masa buat post ni Fie tak teringat pulak. 


Nieya, bu miss you... ew... i'm faint!!

No comments: