Nieya lah Nieya, dah nak sekolah ni tau, macamana baby ibu sorang ni..
Danieya Batrisya : eh minah.. minah.. jom tite main nak? - *eh Fina, Fina, jom kita main nak? (Fina tu, Dafina, cousin Danieya)
Danieya Batrisya : Ibu, Nyia nak di umah mak nyah, boleh la bu, sian mak nyah takde tawan. - *Ibu, Nieya nak pergi rumah Mak Ngah, kesian Mak Ngah takde kawan.
Danieya Batrisya : tok mama, nyia nak mandi denan mok tu - *Atuk Mama, Nieya nak mandi dengan Mak Usu.
Danieya Batrisya : Ibu, butu sume-sume tu danan main, nanti tekdu mayah tayang - *Ibu, buku semua-semua tu jangan main, nanti cikgu marah karang. (ntah siapa lah cikgunya. sekolah pun belum)
banyak lagi words yang funny bila Nieya sebut. tapi masa buat post ni Fie tak teringat pulak.
Nieya, bu miss you... ew... i'm faint!!

No comments:
Post a Comment