Friday, December 24, 2010

*where we belong* part #1 *mIRC*


"Siapa budak kat instedt yang awak minat ek??" 

 lebih kurang macam tu la ayat si Radhee malam tu.. grr terkedu sekejap. ape nak jawab ye.. hahaha!! 

"takde sorang pun yang berkenan. semua kawan - kawan la."
"ye ke? alah Fie, takkan takde langsung?"
"tak de pun. awak ade ke?"
"takde jugak." 

serba sedikit ayat yang Fie ingat masa mIRC dengan Radhee. ter'chat ngan mamat ni la pulak, rasanya dah jauh da lari. erm, mesti korang ingat lagi kan mIRC? nickname Fie pakai pun bukan nama betul, erm.. tu lah namanya kebetulan. tak disangka - sangka pulak tu. masa Fie and Radhee ber'chat ni, Fie kat rumah. Radhee pun kat rumah dia. dah nak final exam dah masa ni. punyelah lama kitaorang berborak. lama - lama dah takde cerita, Radhee tanye balik soalan kat atas skali tu dan Fie pun jawablah, takde niat pape pun masa ni.

"minat tu takde le, tapi sukalah dengan stail dia.. low profile, relax je. tapi mulut jahat"
"siapa Fie"
"takde siapa lah"
"eleh, relax la... saya tak cakap degan sesiapa pun lah. kita je tau"

akhirnya termakan pujuk jugak Fie ni

"Mail la"
"ye eleh, Mael????"

terkejut sudah si Radhee ni haha. mesti dia tertanye - tanye, kenapa Mail. adakah sebab Mail dah kurus? atau Mail ni memang 1st choice?.. entah le apa Radhee fikir masa tu. Fie pun tak expect pape, dan cerita ni habis sampai situ je. Radhee ni bagus, pandai simpan rahsia hahaha. tapi Fie pun da cakap awal - awal tadi yang Fie bukan minat tapi suka tengok gaya Mail yang memang low profile *(tak kenal lagi)

esoknya Radhee tak masuk kelas Diskrit. so dia terlepas la silibes yang akhir tu. tak datang kelas, memang lah tak faham. so Radhee mintak tolong Fie guidekan dia tajuk yang dah ter'skip, lagipun dia nak mintak tolong, mana yang dia tak faham tu. so no problems lah =) belajar.. (tak baik kedekut ilmu) kitaorang jumpa kat library.. masa tu ade Syed, Luffi dan Mail. =) dalam hati ni cakap jugak, kan ke diaorang ni teror - teror (bukan terrorist ok)  nape tak mintak je tolong dia orang ni. kan ke senang. tapi bila teringatkan yang Radhee sendiri yang mintak Fie tolong. no problems je lah. lagi pulak ada jugak yang silibes awal - awal yang Fie tak tau. manalah tau boleh mintak tolong dia orang pulak kan? kan?? kan???

masa tengah study tu, rasa macam tak sedap hati. tengah sibuk Fie guide Radhee.. Syed dengan Luffi ketawa memanjang. *(woi, kan dalam library.. takkan tak tau kot). start la tu. dia sibuk ketawakan Fie dengan Radhee. *(sah budak dua orang ni salah sangka. mesti dia ingat Fie dengan Radhee ada scandal.) Fie da rasa macam tu, teruslah tak sabar - sabar nak habiskan study. bila habis je Fie terus cakap dengan Radhee, 

 "ok ek.. Fie ada kelas, ni masa Cik Siti Zahara. Nanti kena kunci pintu"

tapi masa ni tetiba Syed menyampuk

"tak baik tau Fie, Radhee nak belajar. dia bukan selalu tau macam ni. yang selalu tu dia tak nak belajar. nilah Fie ada. Tolong lah nasihatkan apa yang patut ke ajar yang mana patut ke?" 

Fie memang dah bengang dah. faham sangat apa yang Syed cakap tu. Luffi pulak memang nasi tambah. tersengih - sengih. Mail pun mengayat mintak Fie terus tolong ajarkan Radhee. (smart pulak Mail hari ni.. nak jugak tanye *did your father is a terrorist? because u are the bomb) hahaha. tak tertanye lak. Radhee muka memang dah pahit kelat dah, dia pun macam bengang jugak lah dengan budak duaorang yang tak tau hujung pangkal yang suma main langgar je ni. tapi Fie memang tak boleh nak tolong lagi masa tu. ade kelas, so Fie decided malam tu la kita study sesama. Fie suruh Radhee call kalau jadi. so bila semua agree, Fie masuklah kelas Cik Siti Zahara.

malam tu, Radhee call.. cakap jadi. so kitaorang pergi singah selalu. *(masa ni singgah selalu kat tepi pantai lido lagi, sebelah tennis court) masa kat situ lah aman tenteram sebab yang join cuma Mail, Shah dengan Radhee la tentunya. Syed dengan Luffi takde. so bolehlah kita concentrate sikit. hahahahha..

so, bila balik rumah malam tu, Radhee ajak online mIRC lagi. 

ok, boleh la.. awal lagi ni. bila da online tetiba Radhee mintak maaf sebab Syed dengan Luffi kenen kan kitaorang pulak. Fie tak kisah pun. ok je. faham, budak dua orang tu tak tau cerita. then kitaorang berbual biasa - biasa je. lepas tu Radhee tanye, nape tak call Mail. Fie tanye jugak. kenapa nak call dia? Radhee reply, saje - saje. kawan - kawan. call lah Mail. Fie ni pun satu jugak. lurus, dengar je cakap Radhee. then Radhee beria - ia kasi no telephone Mail. dia suruh Fie call. ok. lepas tutup pc, Fie pun yang dungu ni ikut cakap Radhee tadi, teruslah call lah Mail.

*
*
*

so nak tau ape yang happen to Radhee, Fie & Mail lepas ni???

tunggu =)


xoxo,

No comments: