huh, sangat sayang bila tak dapat ticket untuk siaran live AJL 25.. tapi lagi sayang kalau Fie tak balik JB tengok Little Miss Nieya ookay.. hihi (since Little Miss Nieya dah bersekolah ni.. huh huuuuuuuu.. mulut dia kalah teacher yang duk mengajar) well Fie tamo mengumpat pasal Little Miss Nieya... tapi nak bercerita pasal AJL 25 malam semalam... hihi..
seawal 8.30 malam lagi Fie, Mr. Hubby dan juga Little Miss Nieya dah terpacak duk depan TV. memang happening la walaupun kitaorang bertiga cuma tengok kat TV. kitaorang awal - awal dah sediakan payung sebelum hujan (even though kitaorang dah puas melantak Prosperity & Big Mac sebentar tadi) dengan membuat junk food and Mr. Hubby tolong buatkan teh tarik (okay????) memang syiok sambil tengok AJL.. macam penuh panggung je rasa.
bila bermula je AJL.. semua dah amek port masing - masing, termasuklah Fie.. acara pembukaan AJL 25 ni memang happening, ada Nash, Fransica Peter dan juga M. Nasir.. WOW.. otai tu, I really enjoy their voices. rinduuu, lama tak dengar diorang menyanyi.. lepas habis siaran pembukaan tibalah waktunya untuk finalist membuat persembahan. whoaaaaa.. bila Yuna dah menyanyi rumah kitaorang macam ade malaikat lalu la plak diam tak bercakap.. =p... apalah lagi bila finalist yang lain - lain macam Tomok, Hafiz, A.P.I, Shahir, Adira, Ana Rafali, Bunkface, Black, Stacy, Hujan, Meet Uncle Hussain & Black, menyanyi.. diam je.. best je... kalau korang tanye Fie, dalam banyak - banyak finalist, Fie akan vote yang mana, (pandangan peribadi lah ye) Fie suka dengan Persembahan A.P.I dan Meet Uncle Hussien & Black dan kalau untuk vokal, Fie agree dengan Faizal Tahir ataupun Black, tapi jury dah decided, ni dia keputusan AJL 25 semalam;
Persembahan Terbaik: Hanyut, Faizal Tahir
Vokal Terbaik: Noktah Cinta, Hafiz AF
Tempat Ketiga AJL25: Noktah Cinta, Hafiz AF
Naib Juara AJL25: Drama King, Meet Uncle Hussain & Black
Juara AJL25: Tolong Ingatkan Aku, Ana Raffali
memang agak frust sikit bila A.P.I tak dapat pape pun. tapi takpe lah.. rezeki masing - masing. terubat la jugak sikit bila Meet Uncle Hussain & Black menang.. pape pun Ana Rafali pun okay jugak ape. lagila bila tengok Ana Rafali ni sejuk je mata memandang. bakat yang dimiliki pun Alhamdulillah. kalau korang tengok bait - bait lirik dia, sangat puitis, teringat pulak buku 555 =) no wonder la dia memang.. dia memang berbakat dan tak mustahil kalau suatu hari nanti dia macam Yuna dan yang lain - lain tu kan? InsyaAllah.. Amin.
tapi Fie tau, memang ramai tak setuju.. entah la nak cakap dunia ni (terutama orang melayu ni la) ada je yang diaorang nak bangkang. sesuangguhnya juri - juri tu lebih bertauliah dari korang okayyyyyyyyy.. orang yang kalah pun boleh terima kenyataan, tapi korang pulak tak boleh??? huh!! Tak Pahammmmmmmmmmm!!
pape pun Congrats Ana Rafali =) You WON!!!!
Congratulations to our winner!!
(back stage)
(yang support AJL25)
(celebrities wishes)
(yang memuji dan mencaci) =(
*tolong ingatkan aku*
jangan disusun kata-kata penamat
jangan disebut baris ayat keramat
biar lenyap diserap sunyi
biar senyap yang tak menyepi
tolong ingatkan aku
kisah kau tersedar
dengan saku penyeluk masa
mari patahkan papan markah lama
mari padamkan buku tiga lima
biar luka sembuh sendiri
biar lupa dimakan hari
tolong ingatkan aku
kisah kau tersedar
dengan saku penyeluk masa
kau dampingi aku
setiap detik jantungku berdetak
setiap nota jiwaku berlagu-lagu
bila marah merasuk minda
kecewa menyelubungi jiwa
aku lupa
tolong ingatkan aku
kisah ku tersedar
dengan kasih memeluk rasa
ku teringatkanmu
setiap detik jantungku berdetak
setiap nota jiwaku berlagu-lagu
tolong ingatkan aku kisah kita
tolong ingatkan aku
kisah ku tersedar
dengan kasih memeluk rasa
tolong ingatkan aku
kisah kita
jangan disebut baris ayat keramat
biar lenyap diserap sunyi
biar senyap yang tak menyepi
tolong ingatkan aku
kisah kau tersedar
dengan saku penyeluk masa
mari patahkan papan markah lama
mari padamkan buku tiga lima
biar luka sembuh sendiri
biar lupa dimakan hari
tolong ingatkan aku
kisah kau tersedar
dengan saku penyeluk masa
kau dampingi aku
setiap detik jantungku berdetak
setiap nota jiwaku berlagu-lagu
bila marah merasuk minda
kecewa menyelubungi jiwa
aku lupa
tolong ingatkan aku
kisah ku tersedar
dengan kasih memeluk rasa
ku teringatkanmu
setiap detik jantungku berdetak
setiap nota jiwaku berlagu-lagu
tolong ingatkan aku kisah kita
tolong ingatkan aku
kisah ku tersedar
dengan kasih memeluk rasa
tolong ingatkan aku
kisah kita
![]() |
| Tiz to FT =) so sweet!! |
xoxo, AJL!!



























No comments:
Post a Comment