Saturday, September 10, 2011

*meoro attack*

Hello Guys,

Hari ni Fie sangat happy.. semua  work done in less time.. chores pun tak banyak.. hihi so boleh lepaking & chill dengan *Mr. Hubby*. ingatkan nak ajak Mr. Hubby tengok movie. since *Little Miss Batrisya* asyiklah kena culik. (mood : rindu & sunyi sesangat) tapi takpe, malam sikit nanti she's coming back home. InsyaAllah.. (rindunya)

tengah fie cari info kat youtube baru sat ni.. Fie terjumpa -


haaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. did you remember it?? Japanese drama Meoro Attack???? it's about the volleyball.. tak silap Fie, cerita ni kat TV1 tahun 1990, and i'm just 9 year old..  dari Fie sekolah pagi sampailah Fie sekolah petang.. lebih kurang 1 year jugak baru nak habis. but, so sad  that i didn't watch until the end, sekolah petang that time.. but, my Arwah granny (Hajah Fatimah Bte Ibrahim) yang cerita ending dia. Arwah granny pun minat cerita ni, dengan cerita Oshin.. huhu jangan coba - coba berani alih channel kalau Arwah granny tengah tengok.. hihi..

balik pasal cerita ni, masa tahun drama ni ditayangkan. wow!! memang meletop. we would talk about the drama with friends on the school bus and then later continue with friends in class. hihi semua tau (included Mr. Hubby tersayang).. tapi Fifie da lupa sikit-sikit storyline dia. yang Fie ingat pasal bola tampar & aksi - aksi Kojika Chun yang boleh terbang bagai bila beraksi untuk pasukan dia Shirafuji. Chun, Yujia & Yenzi, ada simpan cita - cita nak beraksi kat Olimpik. lepas cerita ni keluar kat TV1 kat sekolah Fie pun tetiba volleyball jadi famous

Fie ingat la sikit - sikit bila Chun nak buat spike attack je mesti dia menjerit teriak Chun! Somersault!.. bila Yu Jia masuk sekolah Shirafuji, Chun & Yu jia boleh buat Double Somersault. hihihi.. =)

kita dulu tak tau pun yang it was ridiculous to jump that high and ada enough time pulak tu nak Somersault sebelum pukul bola. hihi but we just enjoyed & had really fun to watch nevertheless.. the ending my Late Granny cakap, Yu Jia mati. sakit apa tak tau, Chun dapat jugak join Olimpik finally.. =).. Happy Ending =)

hihi.. that's why i really missed 90's...




1 comment:

Kasmawati Jaafar said...

wah! one of my favorite drama for all the time! sampai naik hafal lagu soundtrack cite ni! best x hengat! ha'ah kan, kalo dah sampai sekolah besoknye, mesti sibuk cerita pasal drama ni balik. kire mcm review balik la konon.. kehkeh.. tapi, cite ni mmg lagend la..