Monday, March 21, 2011

*Hikayat Merong Mahawangsa (HMM)*

*cerita dah agak basi*...

13 Mac 2011
kami beramai - ramai  (En. Papa, Mama, Abg Cairul, Kak Ema, Nenek Mariah (Mak Abang Cairul), Ashraf, Aiman, Dafina, Mr.Hubby, & Little Miss Danieya) beramai - ramai ke TGV Aeon Tebrau seawal 11.00 pagi semata - mata nak tengok HMM ni.. risau kalau pergi waktu - waktu lain nanti penuh. dah la En. Papa paling tak suka crowded place. susah nak ajak En. Papa jalan-jalan.

untuk sesiapa yang tak tengok lagi, cerita ni memang enjoy tapi Fie ada terganggu sikit dengan penggunaan bahasa oleh Merong Mahawangsa (Stephen Rahman Hughes) pelat la yewwwww, tapi disebabkan dia pandai buat memek muka... it's a bonus la kan. paling Fie tunggu - tunggu ialah babak Kesum (Dato. Rahim Razali), Kamawas (Khir Rahman) dan yang terutama 'Embok' (Ummi Nazirah) semuanya mantap, lagi - lagi Ummi Nazirah. muka dia memang cun dalam filem ni. memang manggambarkan watak perempuan melayu terakhir (even dulu Fie agak tak suka dengan Ummi Nazirah dalam cerita Nur Kasih) tapi untuk HMM, Ummi memang buat tanggapan Fie salah.

kalau nak dibandingkan dengan cerita Troy & Gladiator. memang la jauh beza dengan teknologi dan pengalaman untuk menghasilkan karya yang perfect, tapi cerita ni sedikit sebanyak dah pun buat Fie bangga dengan KRU sebab the CGI was superb tapi of cos la bukan yang terbaik. still need some polishing as the ships so obvious like toy ships & babak which Merong gunakan cermin agak funny walaupun sebenarnya idea tu boleh diguna pakai.

apepun tahniah untuk tenaga produksi KRU atas kejayaan HMM terutamanya budget dan efforts yang dah dikeluarkan tapi, yang paling penting thanks sebab buat Little Miss Danieya i tengok dengan penuh sopan dan tak ngantuk langsung okay!! =)  she's really enjoy the show and of cos the Pop Corn!!

 tgk wayang dgn beli CD tak sama guys,

No comments: