kek coklat + coklat chip..buatnya sgt senang
rupa macam tak sedap..
tapi rasa best la jugak.. =) (masuk bakul)
bahan-bahan:
200gm tepung naik sendiri
20gm serbuk koko
90gm gula perang
100gm mentega
200gm tepung naik sendiri
20gm serbuk koko
90gm gula perang
100gm mentega
100ml susu segar
50gm chocolate chips
50gm chocolate chips
2 biji telur
cara:
ayak tepung dengan serbuk koko. (letak tepi)
pukul gula dengan mentega sampai lembut dan gebu.
pukul gula dengan mentega sampai lembut dan gebu.
masukkan telur sikit demi sedikit. pukul lagi 2-3 minit.
masukkan tepung yg dah diayak tadi dan susu segar.
masukkan tepung yg dah diayak tadi dan susu segar.
kacau, jangan lama sangat. cukup sekadar adunan sebati
griskan loyang dan tabur sikit tepung, masukkan adunan tadi.
last skali taburkankan chocolate chips.
bakar lebih kurang 40minit / 170d atau sehingga masak.
bakar lebih kurang 40minit / 170d atau sehingga masak.
| tak sempat nak amek gambar.. nieya da potong dulu =( |
xoxo,

No comments:
Post a Comment