bibir ku mengucapkan.. perasaan hati yang silih berganti
*hati sering bertanya.. apakah benar ucapan kata*
walau bibir melafas marah.. tetapi hati merindu sayang
andai hati seiring kata.. terjadilah cinta
marah-marah sayang
kini bibir dan hati
membisik ucapan..
kau yang ku nanti..
kini bibir dan hati seiring.. hulurkan tangan mu
hampirilah daku..
mari kita menuju bersama.. membinakan kasih
marah-marah sayang
hahaha.. jangan terkejut.. jangan ketawa
...JANGAN BEGITU...
well, bila tengok klip atas ni, mesti kita teringat masa kita kecik-kecik dulu kan? saya memang suka betul tengok cerita lama ni.. masa tu baru 6 tahun rasanya.. cerita ni lain dari yang lain.
sebab pelakon-pelakon tu sangat top pada masa dahulu, ade sikit romantik, kelakar dan yang penting.. lagu nya sangat best-best. salah satu darinya lagu yang kat atas ni. kalau nak tahu dulu, selain Saleh Yaakob & Aman Shah saya memang minat habis kat Isma Aliff. kalau tengok diaorang bertiga ni berlakon, saya memang tak boleh missed... atau saya akan melalak sampai satu rumah tak senang duduk. hahaha, terutama ayong saya (Kak Nora).. mesti cair punya kalau dengar teriakkan tarzan saya.. akan ditukar serta merta siaran cerita tu. lagi pulak kalau Papa saya record (dulu panggil video tape yang macam kaset besar tu) huh.. saya tahan dari pagi membawa ke malam tengok cerita ni.. takkan jemu (patutlah Nieya menurun, kalau tengok Cinderella, Snow White, Beauty and The Beast atau Alladin.. jangan le kacau) hihi
so berbalik pada entri ni.. saya terjumpa pulak lagu marah-marah sayang ni.. cuba tengok bila Isma Aliff menyanyi dalam rangkap pertama pada baris ketiga seperti yang saya highlight pada lirik di atas.. memang cair, sangat manis muka pakcik ni.. renungan tu lah yang buat saya kecik-kecik dulu sampai nak kawin dengan Isma Aliff.. satu rumah gelakkan saya.. huwaaaaaaaaaaaaa.. tapi saya memang dah suka gila kat pakcik ni, ok lah kan kalau jadi menantu Mama.. hahaha KALAU!!!!
tapi bila dah besar ni, saya tergelak sendiri bila teringat atau tengok cerita ni... kenapalah saya sampai nak kawin, umur saya masa tu pun sangat muda, budak-budak ponnnnn.. setiap kali saya tengok cerita Keluarga 69(Salleh Yaakob), Darah Satria(Aman Shah) dan cerita Marah-Marah Sayang(Isma Aliff) mesti malu sendiri.. hahaha ntah apa-apa je!! ermmm, nama pun budak budak kan? =)

No comments:
Post a Comment